i-Reserve Menu Kaart
Bekijk wat er op het menu staat en bepaal zelf waarmee wij jou van dienst kunnen zijn.
De verwachte benodigde tijd wordt per menu item aangegeven.
Standaard diensten
Omgeving
Opzet basis omgeving
Gratis bij het aanvragen van een proefversie!
Nadat je een proefversie hebt aangevraagd, volgt een intakegesprek. Op basis van de informatie die jij ons hebt gegeven, zetten wij een volledig functionele i-Reserve omgeving voor je op. Functioneel in de zin dat we één of een aantal producten hebben ingesteld die jij aan jouw klanten wilt aanbieden om online te boeken.
We stellen de module Online boeken voor je in zodat jij zelf als klant kunt testen hoe je online jouw producten kunt reserveren en eventueel direct online kunt betalen. Voor deze zogenaamde reserveerdialoog passen we een basis styling toe in kleuren van jouw website en natuurlijk met jouw logo. Voor het online betalen configureren we de module Online betalen o.b.v. Pay.
In het beheer gedeelte stellen we een aantal basis zaken voor je in zoals het handige rooster. Ook configureren we een basis workflow zodat er automatisch mails naar jouw klanten worden gestuurd. Daarnaast activeren we de modules waarvan jij hebt aangegeven ze mogelijk te willen gebruiken.
Zodra jouw proefomgeving is opgezet, ontvang je een mail met daarin de url van jouw proef omgeving en de inloggegevens voor het beheer gedeelte. Jij kan nu zelf aan de slag en vrijblijvend één en ander uitproberen om te bepalen of i-Reserve voor jou geschikt is en je veel werk uit handen kan nemen!
Producten
Opzetten van producten
0,5 uur per product
De benodigde tijd per product kan afnemen bij gebruik van meerdere soortgelijke producten.
Een 'product' is in i-Reserve termen veelomvattend. Simpel gezegd staat het voor alles wat jij wilt laten reserveren. Of dat nu een vergaderruimte is, een bootje, een cursus, een fitness les, een bowlingbaan, een vakantiehuisje of camper, alles is boekbaar met i-Reserve
Voor het boekbaar maken van een product moeten er een aantal onderdelen worden ingesteld. Dit zijn onder andere de benodigde periodes (uur, dag), de prijzen, de deelnemer types (volwassenen, kinderen) en daaraan gekoppeld de openingstijden en kalenders (in welke periode gelden welke prijzen en welke openingstijdenschema's?). Daarnaast kunnen er optioneel extra onderdelen worden ingesteld zoals opties, extra vragen en eventuele benodigde resources.
Zodra een product volledig is geconfigureerd, testen wij of het product correct boekbaar is en in gebruik kan worden genomen.
Nadat je van ons bericht hebt gekregen dat één of meerdere producten zijn opgezet, is het de bedoeling dat jij gaat testen en jouw bevindingen aan ons terugkoppelt.
Workflow
Inregelen workflow met standaard automatische e-mails
2 uur
Inclusief aanmaken benodigde mail- en pdf templates.
De workflow is een belangrijk onderdeel in het reserveer proces, het omvat de communicatie per mail en/of sms naar jouw klanten.
Het instellen van de workflow bestaat uit meerdere onderdelen:
- Op basis van de status van een reservering (waar bevindt de reservering zich in het reserveer proces) stellen we in welke mail of sms naar jouw klant op welk moment moet worden gestuurd.
- We maken de benodigde templates aan die gebruikt worden voor het dynamisch genereren van e-mails (al dan niet met ene pdf bijlage) en/of sms'jes.
- Indien nodig configureren we zogenaamde automatische overgangen. Een overgang zorgt ervoor dat een reservering van status wijzigt op basis van een trigger. Een trigger is bijvoorbeeld een betaling. De reservering stond bijvoorbeeld op status 20 - Open en krijgt dan status 30 - Betaald.
Natuurlijk testen we uitgebreid of de ingestelde workflow conform verwachting werkt.
Nadat je van ons bericht hebt gekregen dat de workflow is ingeregeld, is het de bedoeling dat jij gaat testen en jouw bevindingen aan ons terugkoppelt.
Support sessie
Support sessie voor het gebruik van en werken met i-Reserve
45 minuten tot 1 uur per sessie
De benodigde tijd is afhankelijk van de hulpvraag, er kunnen meerdere sessies worden ingepland.
Een support sessie is een online sessie, meestal via Google Meet. Het stelt ons in staat mee te kijken op jouw scherm en je te begeleiden. Meestal laten wij jou de handelingen uitvoeren, de praktijk heeft namelijk uitgewezen dat dit beter werkt dan dat wij bepaalde handelingen laten zien.
Bij een support sessie dragen wij zog voor:
- Het inplannen van de sessie, inclusief het sturen van de Google Meet link.
- Optioneel: het opnemen van de sessie en het toesturen van de opname aan jou.
- Het maken van een samenvatting en eventueel overzicht van de te behandelen onderwerpen in een volgende sessie.
Voor aanvang van de sessie heb je een overzicht gemaakt van de openstaande vragen en verzoeken. Indien mogelijk stuur je dit overzicht per mail naar ons toe zodat wij ons kunnen voorbereiden. Op die manier kunnen we constructief en efficiënt de sessie tijd invullen.
Een paar tips:
- Om elkaar goed te verstaan is het handig om de afspraak vanuit een rustige ruimte bij te wonen.
- Ben je met meer mensen? Dan is het wel zo prettig en makkelijk als iedere deelnemer zelf een laptop heeft.
- Hou je van een snelle start? Test van tevoren het beeld en geluid.
Implementatie modules
Het i-Reserve reserveringssysteem is modulair opgezet en op maat samen te stellen. Je betaalt alleen € 12,50 per maand voor de modules die je nodig hebt, wel zo eerlijk vinden wij. Wil je dat wij de module voor je implementeren? Dan betaal je eenmalig de implementatie kosten op basis van de benodigde tijd.
De modules 'Online boeken' en 'Online betalen op basis van Pay' zijn inbegrepen in je licentie.
De verwachte implementatie tijd wordt per module aangegeven.
Online boeken
Wat is inbegrepen?
Daarnaast stellen we de module Online boeken voor je in zodat jij zelf als klant kunt testen hoe je online jouw producten kunt reserveren. Voor deze zogenaamde reserveerdialoog passen we een basis styling toe in kleuren van jouw website en natuurlijk met jouw logo.
Stapje verder?
Optioneel kun je ons inschakelen voor het finetunen van jouw reserveringsdialoog. Aangepaste styling zoals jij dat wilt, het opzetten van extra producten die jouw klanten kunnen boeken of misschien wil jij een tweede of andere reserveerdialoog voor jouw klanten dan nu is opgezet voor jouw omgeving. Kijk hiervoor eens naar het kopje 'Standaard diensten - Producten opzetten' en het onderdeel 'Overige mogelijkheden' op deze menu kaart. Of bekijk de Implementatie paketten. Je kan natuurlijk ook contact opnemen om de mogelijkheden door te spreken.
Wat je zelf doet, doe je beter! Informatie die je op weg kan helpen vind je hier.
Online betalen o.b.v. Pay
Wat is inbegrepen?
Wanneer je besluit een i-Reserve licentie af te nemen inclusief de betaaloplossing via Pay moet jij zelf een eigen account bij Pay aanvragen. Dat stukje kunnen wij niet voor je uitvoeren. Als je wilt dat wij de benodigde instellingen in i-Reserve voor je verzorgen, is het handig de support van i-Reserve toestemming geven jouw Pay gegevens te gebruiken.
Jouw account bij Pay.
Om betalingen via Pay. mogelijk te maken in i-Reserve, moet jij zelf een Pay. account aan te maken via de link: https://signup.pay.nl/welcome?id=M-3985-6142.
Toestemming geven aan support
Niet verplicht, maar wel zo handig: geef de support van i-Reserve toestemming jouw Pay gegevens te gebruiken zonder de financiële gegevens in te kunnen zien. Hierdoor kan een support medewerker bij de API keys die nodig zijn om de koppeling met jouw Pay account in i-Reserve in te stellen. Hoe jij deze toestemming kunt verlenen, lees je hier.
Testbetaling
Om te controleren of de koppeling correct is ingesteld, zullen wij een testboeking maken en een testbetaling. We raden je aan dit ook altijd even zelf te doen voordat de module van testmodus op 'volledige verwerking' wordt gezet en je live natlingen kan ontvangen.
Wil je Pay. zelf activeren en instellen voor jouw i-Reserve omgeving? Geen probleem! Volg de instructie uit onze handleiding en je hebt dit zo geregeld.
Online betalen - overige
Wil je in plaats van Pay. een andere betaalprovider gebruiken? Dit kan met deze module! i-Reserve heeft naast Pay. integraties met Buckaroo, Cardgate, Ingenico, Mollie en Stripe. Wij verzorgen de benodigde instellingen in i-Reserve met de benodigde informatie die jij aanlevert.
Wat hebben we van jou nodig?
Om een betaalprovider in te stellen maak jij eerst een account aan bij de gewenste betaalprovider. Met de accountgegevens die jij aanlevert koppelen wij vervolgens jouw i-Reserve omgeving aan jouw account. Denk bij deze accountgegevens bijvoorbeeld aan de API key voor de Mollie integratie. Daarnaast zijn er nog algemene instellingen die naar wens kunnen worden ingesteld. Zo kan er bijvoorbeeld een kost prijs ingesteld worden voor betalingen bij deze betaalprovider, de status die een reservering moet krijgen na een betaling, en nog veel meer!
De online betalen module kun je ook zelf instellen! Informatie die je op weg kan helpen vind je hier.
Factuur
Na de implementatie van deze module ben je helemaal klaar om facturen te gaan maken in jouw i-Reserve omgeving. Deze implementatie is inclusief een template voor het automatisch genereren van een factuur en een template voor de mail waarmee deze verstuurd wordt. Daarnaast kijken we samen naar zaken waar we informatie van jou voor nodig hebben, zoals de BTW tarieven.
Instellingen van de module
De factuur module heeft veel instellingen om de module te laten werken zoals jij wil. Denk hierbij aan het formaat van het factuurnummer en op welk moment in het reserveringsproces er een (concept)factuur wordt aangemaakt. Jij bepaalt hoe je dit opgezet wil hebben en wij stellen dit voor je in.
Dat gaat zeker lukken met de 'Snel op weg' instructie uit onze handleiding.
SMS
Na de implementatie van deze module kan je automatisch SMS'jes sturen naar klanten die reserveringen maken. Deze implementatie is inclusief een paar eerste SMS templates die automatisch verstuurd kunnen worden.
SMS workflow
Bij gebruik van de SMS module kunnen er handmatig SMS'jes gestuurd worden, maar het is natuurlijk veel handiger om dit automatisch te laten verlopen. Dit is mogelijk door een workflow voor het versturen van SMS'jes in te stellen. Jij bepaalt op welke momenten in het proces er SMS'jes verstuurd worden en wat de inhoud van deze SMS'jes is, en wij stellen dit voor je in.
Informatie over het instellen van de SMS module en waar je rekening mee moet houden vind je hier.
Export
De export module stelt je in staat om reserveringsdata te exporteren naar je boekhouding. Hiermee kan je jouw inkomsten vanuit de reserveringen direct in de administratie verwerken.
Export via bestand
Voor een aantal boekhoudsystemen hebben we een export beschikbaar met een bepaald bestandstype. Zo kan bij Accountview bijvoorbeeld een XML bestand dat geëxporteerd wordt vanuit i-Reserve geïmporteerd worden. Hiervoor stellen we een mapping en parameters in op basis van jouw wensen.
Export via API koppeling
Bij een aantal boekhoudsystemen is er ook een API koppeling beschikbaar met i-Reserve. Hiermee kan i-Reserve direct aan het boekhoudsysteem gekoppeld worden. Dit is bijvoorbeeld mogelijk bij Exact Online en Moneybird. Hierbij stellen we de connectie samen met jou in, aangezien hiervoor ook instellingen aangepast en gegevens verkregen moeten worden in jouw account bij het boekhoudsysteem in kwestie.
Wat hebben we van jou nodig?
Wanneer we de export module voor je implementeren hebben we ook een aantal zaken van jou nodig. Denk hierbij aan het aanleveren van de autorisatie gegevens voor een API koppeling met bijvoorbeeld Exact Online en het invullen van grootboeknummers die overeen komen met hoe jouw administratie is ingericht.
Documentatie over het exporteren naar verschillende boekhoudsystemen is hier te vinden.
Knipkaart
De knipkaartmodule kan gebruikt worden om klanten vooruit te laten betalen voor reserveringen. Dit kan zowel voor een aantal reserveringen als voor een bepaald bedrag aan reserveringen. Bij deze implementatie worden er een aantal knipkaarten naar wens opgezet en wordt er een pagina toegevoegd aan de omgeving waar klanten de knipkaarten aan kunnen schaffen.
Wat hebben we van jou nodig?
We kunnen pas goede knipkaarten instellen als we weten welke knipkaarten jij wil gebruiken! Denk hierbij bijvoorbeeld aan de prijs van een knipkaart en of een knipkaart geldig is voor een bepaald bedrag of een bepaald aantal reserveringen.
Meer informatie over de knipkaart module en hoe deze ingesteld kan worden vind je hier.
Kadobon
Met de kadobon module kunnen er kadobonnen aangemaakt worden. Deze kunnen door klanten gebruikt worden om voor reserveringen te betalen. Bij deze implementatie zorgen we ervoor dat er een aantal kadobon types en kadobonnen aangemaakt worden op basis van de wensen die je hiervoor hebt.
Wat hebben we van jou nodig?
Om goede kadobonnen in te kunnen stellen willen we graag van jou weten wat voor kadobonnen je wil gebruiken. Denk hierbij niet alleen aan de prijs en geldigheidsduur, maar ook of een kadobon herbruikbaar is en hoe je wil dat de code van de kadobon er uit ziet.
Dat juichen wij alleen maar toe! Gebruik de handige 'Snel op weg' instructie uit onze handleiding.
Abonnement
Abonnementen kunnen in i-Reserve bijgehouden worden met de abonnement module. Bij deze implementatie wordt de abonnementsmodule ingesteld en worden er een aantal abonnementstypes opgezet aan de hand van jouw wensen.
Het is geen probleem om deze module zelf in te stellen! Gebruik hiervoor de 'Snel op weg' instructie uit onze handleiding.
E-ticket
De E-ticket module kan gebruikt worden om toegangsbewijzen te genereren voor reserveringen. Deze kunnen handmatig verstuurd worden of automatisch meegestuurd worden met e-mails. De e-tickets kunnen gescand worden door middel van onze scanner app.
Implementatie
Bij deze implementatie worden er e-mail templates ingesteld voor het versturen van de E-tickets en worden deze toegevoegd aan jouw reserveringsproces op een plek die overeenkomt met jouw wensen. Daarnaast ondersteunen we je bij het instellen en in gebruik nemen van de scanner app
Scanner app
De scanner app zorgt ervoor dat je E-tickets van klanten gemakkelijk kan scannen. Ben je benieuwd naar hoe het gebruik van de scanner app in zijn werk gaat? Lees dan hier meer over de scanner app of volg deze stappen om de scanner app uit te testen!
Dat kan zeker! Gebruik de handige 'Snel op weg' instructie uit onze handleiding.
CRM
De CRM module verandert jouw i-Reserve omgeving in een CRM systeem! Er worden verschillende extra functionaliteiten toegevoegd. Hieronder vind je de toelichting van een aantal functionaliteiten en wat er geïmplementeerd wordt.
Bedrijven
Met de CRM module kan er gewerkt worden met bedrijven. Normaliter werkt i-Reserve alleen met klanten. Deze klanten kunnen bij het gebruik van deze module gekoppeld worden als contactpersoon van een bedrijf. Bij de implementatie configureren we de instellingen voor bedrijven naar wens.
Taken
Met de CRM module kan er gebruikt gemaakt worden van taken. Hiermee kunnen taken onder andere bijgehouden worden in de i-Reserve omgeving en toegewezen worden aan medewerkers. Bij de implementatie worden er een aantal taak categorieën, groepen en templates aangemaakt voor zover dat gewenst is.
Andere functionaliteiten
Neem contact met ons op om alle functionaliteiten van de CRM module door te spreken.
Zelf de CRM module instellen is geen probleem! Op deze pagina vind je meer informatie over taken. Op deze pagina vind je meer informatie over bedrijven.
Overige mogelijkheden
Je kan jouw i-Reserve omgeving ook zelf stylen. Hier vind je meer informatie over het instellen van thema's en menu's voor jouw omgeving.
Je kan jouw i-Reserve omgeving ook zelf stylen. Hier vind je meer informatie over het instellen van thema's en menu's voor jouw omgeving.
Stel je de templates liever zelf in? Dit kan ook! Je vindt hier meer informatie over templates.
Ook wordt er een weergave voor dit filter ingesteld. De weergave bepaalt welke kolommen je bij het filter ziet. Deze filters kunnen ook gepland worden, wat betekent dat er op vaste momenten een e-mail wordt verstuurd met een Excel bestand met de inhoud van het filter er in. Er kunnen meerdere filters ingesteld worden. De inschatting van een 0,5 uur is voor het instellen van één filter.
Het is natuurlijk ook mogelijk om zelf filters in te stellen. Meer informatie over filters vind je hier.
Het is ook mogelijk om zelf de formulieren aan te passen. Je vindt hier documentatie over formulieren in i-Reserve.
Het is daarnaast ook mogelijk om de reserveringen en/of klanten zelf te importeren. Meer informatie over hoe dit werkt vind je hier. Deze documentatie is ook nuttig als je wil weten hoe de data aangeleverd moet worden wanneer we dit voor je doen.
Prijs per uur: € 112,00 exclusief BTW
Nog vragen?
Is er iets niet duidelijk of wil je graag iets door ons laten uitvoeren wat niet op de menu kaart staat?
Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag!
Neem contact op